ماجرای افزایش حق مسکن ۱۴۰۳ کارگران چه بود؟ | معاون وزیر کار مُنکر شد اخبار فروش حواله خوردو جانبازان تکذیب شد قیمت توافقی با دلار ترجیحی | کالا‌ها با دلار چند تومانی وارد می‌شوند؟ یک کیلو گوشت مرغ، چند؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی ایران: ایران دهمین تولیدکننده بزرگ موادمعدنی دنیاست خرید کدام نوع طلا برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟ رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان: نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امیدبخشی به بخش خصوصی در ایران است فروشندگان پرقدرت در صحنه بورس امروز ظاهر شدند + عکس (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) محکومیت هزار میلیارد ریالی برای عرضه خارج‌ازشبکه گندم در خراسان‌رضوی واردات ۱.۸ میلیارد دلار طلا برای رفع تعهد ارزی در سال گذشته اولویت اختصاص ارز به صنایع داخلی اعلام شد ریزش قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه جلسات اتاق بازرگانی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تکلیف جدی دولت به وزرا؛ نرخ رشد اقتصادی هر دستگاه در سال ۱۴۰۳ هدف‌گذاری شد ایران‌خودرو قیمت جدید هایما S۷ را اعلام کرد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار ارزان شد، کالا نه | شهرآرا علت کاهش‌نیافتن قیمت اقلام را پس از فروکش‌کردن تلاطم‌های ارزی بررسی می‌کند نبود کارگر ماهر دلیل افزایش حوادث ناشی از کار کاهش قیمت دلار حباب سکه را کوچک کرد + جدول (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سرمایه‌گذاری ایران در بندر آستاراخان روسیه| قرارداد ادامه فعالیت شرکت هندی در بندر چابهار هفته آینده تمدید می‌شود

  • کد خبر: ۱۱۶۱۸۹
  • ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
سرمایه‌گذاری ایران در بندر آستاراخان روسیه| قرارداد ادامه فعالیت شرکت هندی در بندر چابهار هفته آینده تمدید می‌شود
معاون سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه امکان افزایش ترانزیت کالا بین روسیه و ایران تا ۳۰ میلیون تن وجود دارد، گفت: باید از ظرفیت ۲۷۰ میلیون تنی بنادر کشور به بهترین شکل در این راستا، استفاده کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، جلیل اسلامی در برنامه میز اقتصاد بخش خبری شبک یک در مورد افزایش تعاملات تجاری ایران و روسیه و ظرفیت‌سازی سازمان بنادر در راستای تحقق ترانزیت ۱۰ میلیون تنی کالا از مسیر روسیه از ایران به کشور‌های مختلف، گفت: اردیبهشت ماه سال جاری سند جامع حمل و نقل بین ایران و روسیه به امضا رسید و در راستای اجرایی‌سازی سند، سیزدهمین کارگروه حمل و نقل تخصصی در دی روسیه برگزار شد و در این کارگروه در کنار مدیران ارشد بخش دولتی، بخش خصوصی در ابعاد مختلف حمل و نقل اعم از لجستیک، کشتیرانی، هوایی، دریایی، ریلی و جاده‌ای حضور داشتند و اسنادی نیز در راستای اجرایی‌سازی این سند به امضا رسید.

وی ادامه داد: باید بتوانیم ظرفیت‌های حمل و نقل کشور را متناسب با توسعه ظرفیت‌های تجاری ایجاد کنیم و پتانسیل خوبی در حال حاضر در حوزه حمل و نقل برای انجام تجارت و ترانزیت وجود دارد و خوشبختانه ظرفیت‌سازی مناسبی در کریدور شمال جنوب صورت گرفته است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در حوزه بنادر شمال کشور، ۵ بندر جمعا دارای ۳۵ میلیون تن ظرفیت حمل و نقل و تخلیه و بارگیری هستند، عنوان کرد: ظرفیت بنادر کشور در حوزه حمل و نقل بالغ بر ۲۷۰ میلیون تن است و این مسئله نشان می‌دهد اگر ظرفیت‌های ترانزیتی بر اساس همکاری‌های شکل گرفته افزایش یابد، بخش دریایی به راحتی می‌تواند این تقاضا را پاسخ دهد.

اسلامی افزود: تجربه نزدیک به ۱۴ میلیون تن ترانزیت در گذشته نشان می‌دهد می‌توانیم این ظرفیت را تا ۳۰ میلیون تن افزایش دهیم و مذاکرات بسیاری با طرف روسی در حوزه کشتیرانی، سرمایه‌گذاری، ترانزیت و خدمات دریایی و بندری داشته‌ایم.

وی در پاسخ به اینکه ایران سهم زیادی از یک بندر را در روسیه خریداری کرده است، این اتفاق چه کمکی به افزایش تبادلات تجاری دو کشور خواهد کرد؟ گفت: توسعه تجارت، نیازمند زیرساخت است و زیرساخت‌ها شامل شقوق مختلفی اعم از بخش ریلی، جاده‌ای، دریایی، بندری، قوانین و مقررات و... است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه یکی از حوزه‌های بسیار مهم در بخش تجارت و ترانزیت کالا، بنادر هستند و از طریق یکی از بخش‌های دریایی کشور، سرمایه‌گذاری خوبی در بندر آستاراخان انجام شده است، یادآور شد: خوشبختانه از این طریق زیرساختی ایجاد شده است که می‌تواند به عنوان هاب و نقطه مرکزی در راستای توسعه ترانزیت بار عمل کند.

اسلامی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در بنادر شمالی، گفت: همچنین طی نشست‌های برگزار شده در ماه‌های اخیر با کشور‌های جنوبی حوزه خلیج فارس اعم از قطر، عمان و هند، شرایط فراهم شده تا سرمایه‌گذاری‌های مشترک در بنادر طرفین توسط شرکت‌های مشترک انجام شود و شاهد توسعه ترانزیت و حمل و نقل باشیم.

وی با اشاره به اینکه روسیه دارای حجم عظیم تجاری با کشور‌های منطقه است، گفت: ایران یکی از کوتاه‌ترین، ایمن‌ترین و ارزان‌ترین مسیر‌ها برای انتقال کالا برای روسیه است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص استفاده هرچه بهتر از ظرفیت کریدور شمال جنوب، بیان کرد: ظرفیت عملیاتی بندر امام خمینی (ره) بیش از ۶۰ و بندر شهید رجایی بیش از ۱۰۰ میلیون تن است و اگر به دنبال رونق کریدور شمال جنوب هستیم باید به یک بسته خدماتی در تمامی شقوق حمل و نقل فکر کنیم.

اسلامی افزود: ترانزیت کالا یک مدل کسب و کار تمام عیار و نیازمند ایفای نقش تمامی بازیگران است و تجربه ۱۵ میلیون تن جابه‌جایی کالا در گذشته که شاهد چنین زیرساخت‌هایی نیز نبودیم، نشان می‌دهد می‌توانیم به هدف ۳۰ میلیون تنی ترانزیت کالا دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه دریا از ظرفیت بسیار مناسبی برخوردار هستیم، عنوان کرد: در بخش شناور‌های رو-رو سازمان بنادر و دریانوردی از محل وجوه اداره شده حمایت و تسهیلات لازم را در اختیار علاقمندان به منظور ساخت و خرید قرار می‌دهد.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در بخش صادرات میوه و تره‌بار باید پایانه‌های تخصصی ایجاد شود، گفت: بخش خصوصی با حمایت سازمان بنادر می‌تواند در راستای ایجاد پایانه‌های تخصصی صادرات میوه و تره‌بار در بنادر شمالی و جنوبی اقدام کند.

اسلامی در مورد قرارداد هندی‌ها در بندر چابهار نیز اعلام کرد: قرارداد ادامه فعالیت شرکت هندی در بندر چابهار طی هفته آینده تمدید می‌شود و این امکان وجود دارد تا به بهترین شکل از ظرفیت شرکت‌های علاقمند در حوزه تجاری استفاده کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->